Veelgestelde vragen

Vragen over je bestelling

  • Ik heb geen orderbevestiging ontvangen, wat moet ik doen?
    Nadat je betaling is geaccordeerd, ontvang je per e-mail een orderbevestiging waarin alle gegevens nogmaals vermeld staan. Wanneer je geen orderbevestiging hebt ontvangen, kijk dan eerst of de orderbevestiging misschien in je ongewenste e-mail box terecht is gekomen (spamfolder). Kun je de orderbevestiging ook daar niet vinden? Neem dan contact op met de klantenservice.   
  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb? 
    Wanneer je hebt gekozen voor thuisbezorgen van onderdelen & accessoires dan wordt je bestelling door DHL/PostNL thuisbezorgd. De levertijd is 1 tot 3 werkdagen.  De bestelling wordt maximaal 2 keer aangeboden. Indien blijkt dat de bestelling na 2 pogingen niet kan worden afgeleverd op het afleveradres, dan wordt het pakket indien mogelijk bij de buren afgeleverd. Indien het pakket bij de buren ook niet afgeleverd kan worden, wordt er middels een schriftelijke mededeling aangegeven op welke manier je zo snel mogelijk in het bezit van de bestelling kunt komen. 
  • Hoe houd ik de status van mijn bestelling in de gaten?
    Zodra wij jouw pakket verstuurd hebben, ontvang je een e-mail met daarin een Track & Trace-code en een link naar de website van DHL/PostNL waar je kunt zien waar het pakket zich bevindt. In sommige gevallen ontvang je ook een Track & Trace code om de zending van een tweedehands fiets te volgen. Dit verschilt per Bike Totaal winkel.  

Vragen over winkels

  • Wat is voor mij de dichtstbijzijnde Bike Totaal winkel?
    Hier vind je jouw dichtstbijzijnde Bike Totaal winkel met allerlei gegevens, zoals winkeladres, telefoonnummer, e-mailadres, internetadres, openingstijden, merken die de winkel verkoopt en services zoals zadelmeting, fietsverhuur. 
  • Waar vind ik de openingstijden van de Bike Totaal winkels?
    Bij 'Onze winkels’ kun je de dichtstbijzijnde Bike Totaal winkel vinden met daarbij de openingstijden. 

Vragen over artikelen

  • Verkopen alle Bike Totaal winkels dezelfde artikelen?
    Bike Totaal ondernemers bepalen deels zelf hun assortiment om aan de behoefte te voldoen van de consument in hun regio. Daarom hebben sommige Bike Totaal winkels meer artikelen en merken in het assortiment dan andere Bike Totaal winkels. Op de winkelpagina van de Bike Totaal winkels staan de fietsmerken vermeld die de winkels verkopen. En als je de winkel bij jou om de hoek favoriet maakt, laat de website het aanbod zien van deze winkel. Wil je meer weten? Je kunt altijd telefonisch contact opnemen met een Bike Totaal winkel bij jou om de hoek. Kijk hier.
  • Hoe weet ik waar een bepaald artikel te koop is?
    Als je op zoek bent naar een bepaald artikel, adviseren wij om contact op te nemen met een Bike Totaal winkel van jouw keuze om te informeren of het artikel daar verkrijgbaar is. 
  • Kan ik online producten bestellen?
    Ja, op de Bike Totaal website kun je nieuwe fietsen, tweedehands fietsen, onderdelen en accessoires kopen. Meer informatie vind je bij Bestellen &  Betalen en Bezorgen & Retourneren
  • Kan ik bij Bike Totaal een artikel bestellen?
    Niet alle artikelen zijn via de webshop te bestellen of te reserveren. Kun je iets niet vinden op onze site? Neem dan contact op met jouw Bike Totaal winkel of dit artikel voor jou besteld kan worden.
  • Binnen welke termijn kan ik een artikel ruilen of terugbrengen?
    Je hebt 14 dagen om het artikel te retourneren. Neem contact op met de Bike Totaal winkel waar je het artikel hebt gekocht. Ruilen is alleen mogelijk in de winkel. Restitutie van betaalde cadeaubonnen in geld is niet mogelijk.  
  • Wat zijn de garantievoorwaarden?
    Bij aankoop van een fiets krijg je de garantievoorwaarden en een onderhoudsboekje met adviezen van de fabrikant. Voor de garantievoorwaarden verwijzen wij naar de Bike Totaal winkel waar je het artikel hebt gekocht of van plan bent te gaan kopen. 
  • Wat moet ik doen als een gekocht artikel kapot is?
    Voor de procedure van een kapot artikel verwijzen wij naar de Bike Totaal winkel waar je het artikel hebt gekocht. Neem in ieder geval het product en het aankoopbewijs mee naar desbetreffende Bike Totaal winkel. 
  • Kan ik mijn fiets laten verzekeren?  
    Je kunt bij Bike Totaal voordelig je fiets laten verzekeren. Bekijk voor meer informatie onze pagina over fietsverzekeringen

Vragen over service

  • Op welke manieren kan ik bij Bike Totaal betalen?
    Je kunt op verschillende manieren betalen.
    Voor Nederland kun je betalen met:
    - iDEAL
    - Creditcard (Visa, MasterCard)
    - Giftcards
           * VVV giftcard (maximaal €50,- per transactie)
           * Sport & Fit giftcard
           * Bike Totaal cadeaukaart

    Voor België kun je betalen met:
    - Bancontact
    - Maestro
    - Creditcard
    - Bike Totaal cadeaukaart
  • Kan ik een cadeaupas bij iedere Bike Totaal winkel inleveren?
    Ja, de Bike Totaal cadeaupas is verkrijgbaar en inwisselbaar bij alle Bike Totaal winkels in Nederland. 
  • Waar kan ik terecht om een klacht in te dienen?
    Voldoet een artikel niet aan je verwachtingen of heb je een klacht? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de Bike Totaal winkel waar je het artikel hebt gekocht.
  • Waarom ontvang ik geen folder van Bike Totaal?
    Bike Totaal ondernemers bepalen deels zelf het verspreidingsgebied van hun regio. Het kan zijn dat jouw postcode buiten het verspreidingsgebied valt. Wil je toch als eerste op de hoogte zijn van onze aanbiedingen en acties? Schrijf je onder op deze pagina in voor de nieuwsbrief! 
  • Hoe meld ik me aan of af voor de Bike Totaal e-mail nieuwsbrief?
    Door je onderin deze pagina in te schrijven. Je ontvangt dan regelmatig de Bike Totaal nieuwsbrief. Vanuit de e-mailnieuwsbrief zelf kun je je altijd afmelden of je e-mailadres aanpassen. Wil je jouw e-mailadres wijzigen? Dan moet je je eerst afmelden vanuit de e-mail nieuwsbrief en dan opnieuw aanmelden op deze website. 
  • Hoe kan ik een account aanmaken?
    Het aanmaken van een account kan tijdens het bestelproces. Wanneer je de stappen van bestellen volgt, kom je vanzelf bij de stap om je eigen account aan te maken.
  • Hoe bereik ik de klantenservice?
    Voor al je vragen kun je op werkdagen tijdens kantooruren van 09.00 uur tot 17:00 uur bij onze klantenservice terecht. Je kunt ons ook bereiken via e-mail. Wij proberen altijd zo spoedig mogelijk de mail op te pakken en te verwerken. E-mail: info@biketotaal.nl.
  • Hoe snel krijg ik een reactie op mijn vraag?
    Wij doen ons uiterste best om zo snel mogelijk je vragen te beantwoorden. Wij streven ernaar om de gestelde vragen binnen twee werkdagen in behandeling te nemen. 
  • Hoe kan ik een klacht, tip, compliment of opmerking doorgeven?
    Aarzel niet om jouw feedback aan ons door te geven. Dit kan via e-mail: info@biketotaal.nl.  Wij vinden je mening erg belangrijk en horen graag hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren.
  • Wat zijn de contactgegevens van Bike Totaal?
    Klik hier voor onze contactgegevens.
  • Wat zijn de algemene voorwaarden?
    Bekijk hier onze Algemene Voorwaarden.

Vragen over het fietspaspoort

  • Hoe kan ik mijn fietspaspoort activeren?
    Bij aankoop van een fiets worden je gegevens geregistreerd. Je ontvangt daarna een e-mail met daarin een link om je Bike Totaal account te activeren. Dat kan met het wachtwoord uit de e-mail. Daarna kun je zelf het wachtwoord wijzigen. Als je account is geactiveerd, kun je direct je fietspaspoort inzien.

Vragen over de website

  • Is de website beveiligd?
    Gegevens van klanten worden bij ons op de server opgeslagen. Wachtwoorden worden beveiligd opgeslagen (om die reden kun je bij ons ook alleen een nieuw wachtwoord aanmaken, het huidige wachtwoord kunnen wij niet achterhalen). Alle gegevens die worden gevraagd bij het bestel- en betaalproces, worden over een beveiligde (SSL) verbinding verzonden. Onze servers zelf zijn zo beveiligd dat ze alleen benaderd kunnen worden met certificaten die door ons zelf zijn uitgegeven. Dus ook al zou er een zogenaamde brute force attack gedaan worden (met heel veel PC’s connecties maken naar de server om deze onderuit te halen), dan kunnen ze alsnog geen toegang krijgen tot de server. Vaak gaat het om een verkeerde manier van data-opslag zodat er wachtwoorden op straat komen te liggen. Dat is bij ons echter goed geregeld.