Waarom is een servicebeurt belangrijk?
Iedere fiets die bij Bike Totaal koopt krijgt de maximale aandacht. Daarbij maakt het niet uit of je een nieuwe koopt of een tweedehands, een e-bike of een mountainbike. Iedere fiets verdient het om goed onderhouden te worden! Onze specialisten zijn getraind om kleine, beginnende gebreken aan je fiets te signaleren en als het kan direct te verhelpen. Zo worden dure reparaties, bijvoorbeeld door slijtage, voorkomen. De vakkundig uitgevoerde onderhoudsbeurten worden in moderne werkplaatsen uitgevoerd. De werkplaatsen voldoen uiteraard aan alle strenge veiligheids- en milieueisen.
Rijklaar maken, controleren en afstellen
Rijklaar maken bij aankoop
Als je bij Bike totaal een fiets koopt kijken we deze voor aflevering helemaal na. Alle bouten worden nagetrokken, zodat er niets kan lostrillen. Remmen, versnelling en ketting zetten we op de juiste spanning, we controleren de verlichting en we pompen de banden op. Als je je fiets komt halen stellen we je stuur en zadel af, zodat je comfortabel kunt fietsen. Alles om jouw fietsgenot zo groot mogelijk te maken en je fiets lang in goede vorm te houden.
Controleren en afstellen bij een servicebeurt
Om problemen en grotere reparaties te voorkomen is het van belang om je fiets in goede conditie te houden. Daar helpen we je graag bij. Een paar maanden nadat je de fiets gekocht hebt krijg je van ons een uitnodiging voor een servicebeurt. Vaak is deze gratis, maar dit is afhankelijk van het servicepakket dat je bij je fiets hebt gekozen. Ook het aantal servicebeurten is afhankelijk van de soort fiets en het servicepakket dat je hebt gekozen. Bij het uitgebreide servicepakket zitten 4 servicebeurten:
1e servicebeurt: afstelbeurt
2e servicebeurt: nastelbeurt
3e servicebeurt: inspectie- en onderhoudsbeurt
4e servicebeurt: inspectie- en onderhoudsbeurt
Is er iets met je fiets aan de hand, maar is het nog geen tijd voor een servicebeurt? Hoor je een ratel, die er gisteren nog niet in zat? Wacht dan niet te lang en laat de specialist van Bike Totaal ernaar kijken. Met tijdig repareren voorkom je erger.
Wat doen we bij een servicebeurt?
Bij een servicebeurt worden alle onderdelen van je fiets nagekeken en afgesteld:
De werking van de remmen, versnelling en verlichting wordt gecontroleerd.
Alle bouten en moeren lopen we na om lostrillen te voorkomen.
De kabels en ketting worden grondig geïnspecteerd op spanning en afstelling om de juiste werking te garanderen.
De banden worden opgepompt en de spaken in de wielen worden weer op de juiste spanning gebracht om slagen in het wiel te voorkomen of te corrigeren.
We controleren speling op balhoofd, trapas en wiellagers en stellen deze af.
Heb je een e-bike, dan controleren we de motor, de accu en de bedrading.
Ook na deze servicebeurten is het verstandig om regelmatig je fiets te laten controleren. Met regelmatige inspectiebeurten verklein je de kans op grote reparaties en hogere reparatiekosten.
Het Bike Totaal Fietspaspoort
Als je bij Bike Totaal een fiets koopt, krijg je gratis een Bike Totaal Fietspaspoort. Dat heeft heel veel voordelen. Je kunt zelf kiezen voor een servicepakket dat aan het Fietspaspoort gekoppeld wordt. Met het paspoort word je bijvoorbeeld automatisch uitgenodigd voor servicebeurten, die je zelf heel handig online kunt inplannen. Afhankelijk van het soort fiets en het door jou gekozen servicepakket, regel je al je zaken gemakkelijk online.
Wil je gebruikmaken van al deze zekerheden? Maak dan nu een afspraak bij een Bike Totaal winkel bij jou in de buurt.